Well, I was discussing to my colleagues back in school about my problem in making the weaker students understand intersection and union. A senior collegue told me instead of using the shading method to mark the area of intersection or union, she suggested to use the 'tick' method which I believe is less messy and clearer.
hai... Alin baru lagi kat blog ni... ternampak ur problem... kalau alin, masa ajar intersection+union, alin lebih suka numbering section. lebih senang dan insyallah tak salah. Alin belajar dari kak Hasniza... thx...
hi Alin, htanks for your response :) boleh Alin terangkan sedikit bagaimana caranya ajar pelajar guna number section? mungkin boleh bagi sedikit ilustrasi atau penerangan? Thanks!
Blog ini direka bentuk khusus untuk kegunaan guru-guru Mathematik sebagai platform untuk berkongsi idea, pengalaman dan praktik yang berkesan. Kumpulan atau komuniti ini memberi ruang kepada semua untuk mengutarakan pandangan dan idea, juga untuk mendapatkan maklum balas serta pendapat antara satu sama lain.
Blog ini terbuka kepada semua guru Mathematik di seluruh Malaysia. Jika anda berminat untuk menjadi sebahagian daripada kami, sila emelkan nama dan alamat emel anda yang aktif kepada ecpdelt@yahoo.com. Ini bagi membolehkan anda semua diberikan 'authorship' sekaligus membolehkan anda menulis entri sendiri.
Marilah sama-sama kita hidupkan budaya perkongsian sebegini. Semoga kita semua mendapat manfaat serta dapat meningkatkan profesionalisme! (^^,)
Hi .. it seems that you have shared your problem with someone else. So Komathi .. have you tried it out? Did it work?
ReplyDeletehai... Alin baru lagi kat blog ni... ternampak ur problem... kalau alin, masa ajar intersection+union, alin lebih suka numbering section. lebih senang dan insyallah tak salah. Alin belajar dari kak Hasniza... thx...
ReplyDeletehi Alin, htanks for your response :)
ReplyDeleteboleh Alin terangkan sedikit bagaimana caranya ajar pelajar guna number section? mungkin boleh bagi sedikit ilustrasi atau penerangan?
Thanks!
Hi Azlin,
ReplyDeleteI baca your explanation on sets but not so clear, can you explain further.Thanks